МДОУ "Детский сад № 2" с. Помоздино

Адрес: Республика Коми, Усть-Куломский район, село Помоздино, улица имени А.В. Уляшева, д. 43, д. 38
Телефон: 8(82137)97483; 8(82137)97339
Эл. почта: natalyaegorovna@yandex.ru

Муниципальное дошкольное образовательное учреждение "Детский сад № 2" с. Помоздино

Республика Коми, Усть-Куломский район, село Помоздино, улица имени А.В. Уляшева, д. 43, д. 38

Телефон

8(82137)97483; 8(82137)97339

Эл. почта natalyaegorovna@yandex.ru

Конспект НОД для средней группы «С. Помоздино – Моя малая родина».

28 марта 2022 г.

Конспект НОД для средней группы детского сада МДОУ «Детский сад №2» с. Помоздино, тема

«С. Помоздино – Моя малая родина».

                                                      Автор НОД – Воспитатель Селиванова Е.И.

Цель: Воспитывать у детей патриотические чувства, гордость за место, где он живет, за свою малую Родину.

Задачи:

  • Расширять и углубить знания об истории села Помоздино, его прошлом и настоящем, о достопримечательностях.
  • Развивать внимание, память мышления, воображение, связную речь, кругозор.
  • Воспитывать патриотические чувства к малой Родине; интерес к прошлому и настоящему села; бережное отношение строениям и памятникам.

Методы: Наглядный, словесный, слуховой, практический.

Приемы: Погружение в игровую ситуацию, групповая работа, беседа, рассказ, просмотр видео фильма.

Оборудование: Телевизор, видео фильм «с. Помоздино».

Альбомы о селе Помоздино.

Экскурсии по селу, НОД «Одежда в старину у коми народа, «Как меняется наше село».

Стихи и рассказы о Республике коми. Заучивание коми песен и игр.

 

 

 

 

Ход НОД

Психологический настрой:

- Югыд шондί, зарни шондί,

Шонты менсьым чужӧмӧс, шонты менсьым киясӧс.

Киясӧм ми кутчысьлам, ӧта-мӧдӧс дзигӧдлам.

Ставӧн шаня кывзысям, юрӧ ставсӧ сюркнялам.

Ме кӧсъя, медым талун тί тӧдмалίнныд уна выльтор.

Я желаю вам сегодня узнать много нового и интересного.

Пробуждение к деятельности:

Раздается стук в дверь. В зал заходит мужчина в охотничьей одежде.

- Видз оланныд, челядь! Ме вöралысь. Тi оланныд зэв мича сиктын. А тi тöданныд, кыдзи шусьö тiян сиктныд?

(Челядь висьталöны)

- Видзöдлöй ме вылö, кыдз тi думайтанныд, ме вылын öнiя йöзлöн или важ коми йöзлöн паськöм?

(Челядь висьталöны да видзöдалöны паськöмсö)

- Челядь, а тi тöданныд, кор чужис тiян сиктныд? Мыйла сiйöс сувтöдiсны татчö? Кодъяс медводзаысь локтiсны Помöс ю дорö? Кöсъянныд тöдны?

(Ответы детей)

- Мен водзö колö мунны кыйсьыны. А тi видлöй ставсö тöдмавны, да кор менам кыйсьöмöй эштас, ме вола тiян дорö и тi меным ставсö висьталанныд? Но? Аддзысьлытöдз.

(Кыйсьысь мунö)

Мотивация к деятельности.

- Вай видламӧй кыйсьысьлӧн юалӧм вылӧ корсьны ӧтветъяс. Верманныд сетны ӧтветъяс кыйсьысьлӧн юалӧм вылӧ? Кор чужис миян сиктным? Мыйла сiйöс сувтöдiсны татчö? Кодъяс медводзаысь локтiсны Помöс ю дорö?  Тӧданныд? А кыдзи тӧдмавны?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      (Ответы детей)                                                                                                                                                                                                                                          

Планирование деятельности.

- Ӧнί ми тίянкӧд вӧчам путешествие миян сиктлӧн важ олӧмас и ӧнίя кадас. Дасьӧсь?  (Ответы детей)

Мӧдӧдчам.

Совместная деятельность.

 Воспитатель показывает – фотографию с изображением леса.

- Челядь, мый серпасалӧма таnчӧ? Кутшӧм вӧрыс? (Ответ детей).

- Миян сикт местаас водзин сулалыс сук вӧр. Ми тίянкӧд ӧнί кутам мунны тайӧ сук вӧрӧдыс.

(Дети змейкой проходят между кубиками, деревьями. Воспитатель задает детям для закрепления вопрос:

 – Где мы сейчас находимся?)

В конце, когда дети пройдут дремучий лес, воспитатель показывают другую фотографию, где изображена река Помöс.

- Челядь, видзӧдлӧй тайӧ серпас вылас, мый серпасалӧма? Кытчӧ ми тίянкӧд воим? (Ответ детей)

- Правильнӧ, ю дорӧ. А кыдзи шусьӧны юяс, кодъяс визувтӧны миян сикт дорӧд? (Ответ детей)

- Правильнӧ, Помöс ю, Эжва ю.  Ёна важӧн, кытчӧ Эжваас усьӧ Помӧс ю, веськыдла берег вылас, петίсны йӧз. Тайӧ вӧлίны кыйсьысьяс асланыс семьяясыскӧд. Найӧ вуджисны мӧдар берег вылас, кӧнί быдмис пожӧма яг и стрӧитίсны аслыныс керкаяс.

- А кыдз тί думайтанныд, кыдзи найӧ вуджисны мӧдар пӧлас?

(Ответы детей). Наводящие вопросы детям, чтобы пришли к выводу, что охотники соорудили плоты, т.к. лодки они с собой не могли нести.

Ӧнί ми тίянкӧд пуксям пур вылӧ и вуджам мӧдар пӧлас.

 (Дети садятся на пол и гребут. Воспитатель спрашивает, на чем они переплывают реку, как называется река, по которой дети плывут. Так идет закрепление)

- Тайӧ местаыс зэв ёна кажитчис кыйсьысьяслы, мыйла Помӧс юын да Эжва юын вӧлί уна чери, а вӧрас уна пӧтка да вӧрса пемӧс.

Медводза нимыс миян сиктлӧн вӧлί  Лöпта – от слова мусор. Сίйö кадас Помӧс юас вӧлί уна пӧрӧм, сίсьмӧм пуяс, а берӧг пӧлӧныс быдмыс сук вӧр. Надзӧникӧн локтӧм йӧзыс весйисны юысь став усьӧм, сίсьмӧм пуяссӧ и кутίсны вермыны ветлыны пыжъясӧн ю кузяыс.

- Ӧнί ми тίянкӧд юксям командаяс вылӧ, 4 мортӧн, кутам стрӧитны керкаяс. А кыдз тί думайтанныд, мыйысь важ йӧз лэптывлίсны керкаяссӧ? (Ответы детей).

(Дети подходят к столикам и из деревянных палочек строят деревянные дома.)

- Вместо бревен у нас будут палочки. Сначала положим две палочки с правой и с левой стороны на небольшом расстоянии, затем сверху и снизу, а потом опять справа и слева, и т.д.. Крышу будем делать, поставив палочки впритык  друг к другу. Такие дома сначала построили охотники. Дома были маленькие и низкие, так как в наших краях лето очень короткое. А когда обжились, начали строить дома, очень похожие на наши дома.

(Дети строят)

- Молодечъяс, ӧдйӧ да ӧтвылысь уджалiнныд.

- Ӧн ми тянкӧд видзӧдам видеоролик Помӧсдн сикт йылысь. Сюся видзӧдӧй да бӧрыннас висьталанныд, кутшӧм тӧдса местаяс т аддзывлнныд. (Дети смотрят видеоролик)

- Ворсыштам чуньясӧн, шуалам ме бӧрся.

-Сиктным шусьӧ Помӧсдίн, 1.

Ми тан ставным олам. 2.

Радейта ми чужанίн, 3.

Бать-мам кӧнί олӧ. 4.

Кӧнί олӧ чой и вок, 5.

Рӧдвуж ставыс олӧ. 6.

Помӧс ю кӧн визувтӧ 7.

Эжваыскӧд ӧттшӧтш. 8.

Мичмы, сӧвмы чужанίн, 9.

Кыпыд, гажа Помӧсдίн. 10.

Рефлексия.

-  Челядь, тίянлы кажитчис миян путешествиеыд?

 - Отсалӧй меным лӧсьӧдны висьт миян сикт йылысь.

-  Ми олам тίянкӧд ….. (Помӧсдн сиктын)

- Помӧсдίн сикт дортί визувтӧны …….(Помӧс ю да Эжва ю)

- Медводза олысьясыс миян сиктын вӧлίны….. (Кыйсьысьяс)

 - Помӧс ютӧ водзыннас локтысь йӧзыд шулӧмаӧсь…. (Лöпта)

- Мыйла сэны вӧлί уна ……. (пӧдӧм, ссьмӧм пуяс)

- Миян сиктын эмӧсь…… (школа, кага видзанiнъяс (детскӧй садъяс), магазинъяс и  сiдз водзӧ.)

- Ми зэв ена радейтам ассьыны….(Помӧсдн сиктнымӧс)

- И кӧсъям, медым сийӧ вӧлί век ….. (Мичаӧн)

- А медым сίйӧ вӧлί век мичаӧн, колӧ садитны  …. (пуяс, дзоридзъяс)

- Мӧдысь, кор локтас миян дорӧ кыйсьысьыд, ми тίянкӧд кужам вочавидзны сылӧн юалӧм вылӧ?  (Ответ детей)

 Рассматривание альбомов о нашем селе.