Конспект занятия в младшей группе на коми языке «Кысук»
Цель:продолжать знакомить воспитанников с домашними животными.
Задачи: дать представления о внешнем виде кошки; формировать представления о повадках кошки; пополнять активный словарь детей; развивать диалогическую речь воспитанников; воспитывать доброжелательное отношение к домашним животным.
Ход.
Раздается звук «Мяуу»
- Ой, кыланныд. Код нö тайöмияннявзö? (Кысук)
-Вайаддзамкысуктö, кытöнсийонявзö. (Ищут).Кысукъясыдрадейтöныöшиньдорынпукавны да ывласöвидзöдны, вайсэтыськорсьлам. (Нашли кошку)
- Аддзим! Вайöйшуамкысукыдлы - видзаолан! (Говорят)
- Видзодлöй, кутшоммичакысукыс! Кутшöмнебыд да шыльыдсылöнгöныс! Малыштамсийос. (Гладят)
- Кысукыдшуö, мыйкосйöтiянкöдворсышты. Ворсыштамкысукыдкöд? (Да)
Игра «Кысö, брысь!»
Кысö, кысö, кысö, брысь!
Водны туй вылö эн лысьт,
Ветлöдзоля ныв туй кузя
Сiйокрукасяс и усяс… (3-4 раза)
Артикуляционная гимнастика.
- А öнiсэссяпуксьыштлам да петкöдлам, кыдзикысукъясыдйöв да ватöлакöны. (Показывает, как кошка пьет)
Воспитатель кладет кошку на стол.
Читает стих «Кань» («Вильышпоз», стр. 41)
Рассматривают и называют части тела кошки.
- Маша, видзöдлы, петкöдлымиянлы, кöнiкысукыдлöн юр?
- Анечка, а кöнiкысукыдлöнтушаыс?
- Злата, петкöдлы, кöнiкысукыдлöнбöжыс?
- А öнiвидзодлам, мыйкысукыдлöн юр вылас (Синъяс, пельяс, ныр, вом)
- Кодiтöдö, кыдзикысукыдсернитö? (Нявзö, кургö – дети подражают)
- Кысуктö ко шыльöдны, сiйöкургö, а мыйкöкöсылыколö – нявзö, корö.
- Мед сякысукыдшойччыштас, а ми вöчам физкультминутка!
Физминутка «Кытшонмуном»
Кокъсöн ми топ-топ,
Киясöн ми клоп-клоп.
Копрöдлыштам юр, юр
Йöктöмлоö бур, бур.
Ставöнкияскыпöдлам,
Кытшöн- кытшöнмунам,
Кытшöн- кытшöнмунам,
Сувтам!
Да бара сiдзийöктам!
Прощание с кошкой.
- Вот, кысукыдворсыштисмиянкöд, кывзыштiскывбур ас йывсьыс,сэссясылыколöгортаскöзяйкадорас – сылыкургыштны да йöвюыштны! Локтöйколльöдамкысуктöда шуамкысукыдлы – аддзысьлытöдз! (Провожают до раздевалки)
Рефлексия.
Мыйнö ми талунвöчим? Корсьимкысукöс, ворсыштiмсыкöд, кывзiмкань йылыськывбур, видзöдалiм да малалiмкысукöс. Тiянлыкажитчис?Кораммöдыськысуктöгöститны?