Муниципальное дошкольное образовательное учреждение «Детский сад №2» с Помоздино
Серпасасьöм разновозрастнöй группаын «Медводза лым» тема кузя.
Воспитатель: Байвалюк И Д
Кв категория: 1 кв категория
с Помоздино 2024
Мог: Кыскыны челядьлысь вниманиесö гöгöрса мирлöн мичлун дорö да тӧвся аслыспӧлӧслунъяс. Тӧвся пейзаж лӧсьӧдӧм.
Задачаяс: ёнмöдны изобразительнöй искусство дорö интерес, ышöдны художникъяслысь уджъяс эмоциональнöя восприятиеö. Сöвмöдны художествоа гижöдъяс воспринимайтiгöн рöмлысь вежöртассö казявны да гöгöрвоны кужанлун;
Сöвмöдны художественнöй вкус, пространственнöй мöвпалöм, асшöр творчество, фантазия, кияслысь öтувъя да мелкöй моторика. Сöвмöдны кужанлун асшöра корсьны творческöй задачаяслысь решениеяс, кодъяс лöсялöны бöрйöм приёмлы;
Музыка да серпаса искусство отсöгöн лöсьöдны челядьын гажа настроение, быдтыны вöр-ва да изобразительнöй искусство дорö муслун.
Оборудование: лöз листъяс, сьӧд да еджыд краскаяс, кисточкаяс да ватнӧй бедьяс.
Водзвывса удж: усьысь лым видзöдöм, лым чиръяс вылö видзöдöм. Тöв йылысь кывбуръяс лыддьöм, тема серти сёрни; небöгъясысь серпасъяс видзöдöм.
Занятиелöн мунöм
1. Организационнӧй момент.
воспитатель: Видза оланныд. Талун аслыспӧлӧс творческӧй лун, ми ставӧн ӧтлаын повторитам тайӧ кывъяссӧ: «Миянлы талун ставыс артмас».
(Пуксьöдöны челядьöс кытшö) .
воспитатель: Челядь, висьталöй, кутшöм во кад öнi?
Челядь: Тӧвся
воспитатель: Правильнӧ, кыдзи шусьӧ тӧвся бӧръя кадколаст? (сёр ар.) А ывлаын лымйыс. Гашкö, тöв воис нин? Дерт, сёр арлöн пасъяс пиысь öти – лым петöм.
Кöсъянныд кывзыны, кутшöм мичаа Ирина Мельничук серпасалiс аслас кывбурын медводдза арся лымсö, кывзöй.
Медводдза лым
Пуяс вылын, аллеяяс вылын .
Лым лэбӧ муысь еджыдджык, .
Югыд-югыд, сӧстӧм-сӧстӧм, .
Небыд да пушистӧй.
Ми киын лымсӧ видзöдам, ... .
А ми шыбитам лым чиръяс.
Медводдза лымйыс кокни лым, ... .
Сійӧ быдӧнӧс сэтшӧма гажӧдӧ.
Кыдзи поэт аддзӧ лымсӧ?
2. Шöр тшупöд: .
Воспитатель: Тöдмалöй, кытысь позьӧ аддзыны лым, коді оз кынмы; нюр, кӧні турун да дзоридзьяс некор оз кынмыны; тӧвся пуяс, кодъяслӧн увъясыс некор оз усьны листъясысь; рытъя асыв, коді оз кус уна, уна во?
Челядь.: Художникъяслӧн серпасъясын! (Правильнӧй художникъяслӧн серпасъясын).
Воспитатель: Кыдзи шусьӧны серпасъяс, кӧні петкӧдлӧма природа? (пейзаж).А художник, коді лӧсьӧдӧ татшӧм серпасъяссӧ, шусьӧ -... (пейзажист) Видзӧдлам лым вылӧ художниклӧн зумыд синъяс пыр. Найö серпасалöны сiйöс, мый аддзöны збыль олöмысь, мый вöрзьöдiс сьöлöмсö. Ми видзӧдлам нималана художникъяслысь серпасъяс, кодъяс серпасалісны лымйӧн тырӧм керкаяс, вӧръяс, видзьяс.
Физкультура минута. «Тӧвся вӧр».
Ми воим тӧвся вӧрӧ Гуляйтігӧн местаын.
Тані гӧгӧр сэтшӧм уна чудь! Найӧ паськӧдісны кияссӧ бокъясӧ.
Веськыдвылас кыдз пу, киясыс нюжалöны индöм туйвизьöн.
Сулавны пу видзӧдӧ миян вылӧ. Видзӧдӧ левӧ .
Енэжын лым чиръяс пӧрӧны, Босьтӧны кисӧ ылӧ да следитӧны ... .
И найӧ мичаа куйлӧны му вылын, пӧрӧдчӧны да чуксасьӧны.
Сідз зайчик галопӧн, .
Сійӧ пышйис ручысь. Скачок.
Сӧмын ош узьӧ гуын, Найӧ узьӧмсӧ подражайтӧны.
Сiдзкö, сiйö тöвбыд узьны кутас. Найӧ паськӧдісны кияссӧ бокъясӧ.
Бычокъяс лэбзьӧны гӧгӧр, лэбачьяслысь лэбзьӧмсӧ подражайтӧмӧн.
Кутшӧм найӧ мичаӧсь! Найӧ босьтӧны местаяссӧ.
Воспитатель: Ми тіянкӧд аддзылім куим серпас. Висьталӧй, мыйӧн серпасасьысьяс петкӧдлӧны настроениесӧ? Дерт краскаяс, рӧмъяс, налӧн сочетаниеяс. Ворсöм «Шоныд да кöдзыд рöмъяс» ворсöмöн. Менам пызан вылын шонді да лым чир. Тіян мог – босьтны рӧм, нимтыны рӧмсӧ, кутшӧм рӧма сійӧ - шоныд либӧ кӧдзыд да пуктыны 2 рядӧ. Ӧтиыс шонді дорын, мӧдыс лым чир дорын.
Воспитатель: Кыдзи тэ чайтан, лымсӧ серпасалам кӧдзыд либӧ шоныд рӧмъясӧн?
Челядь.: Кӧдзыд .
Воспитатель.: Тайӧ сідз, кӧдзыд!
Воспитатель.: Вöр-ва радейтö серпасавны оз сöмын пейзажистъяс, но и композиторъяс. Найӧ музыка отсӧгӧн серпасалӧны природа. Кутшӧм лоӧ музыкаыс, луныс кӧ лӧнь да лымйыс ӧдйӧ усьӧ?
Челядь.: лӧнь, лӧнь, лӧнь, нежнӧй, тайнӧй.
Воспитатель.: - Кутшöм лоö, ывлаын кö зэр, зэр?
Челядь.: гора, ӧдйӧ, взрывнӧй.
Воспитатель.: - Кывзам А.Вивальдилысь «Времена года» музыка да зільам тöдмавны, кутшöм поводдя серпасалöма композитор.
- Ми кывлiм медводдза тöвся лым. Ӧти музыкаысь ми гӧгӧрвоим, мый кӧсйӧ петкӧдлыны композитор. Сійӧ сы вöсна, мый сійӧ пуктіс сэтчӧ ассьыс чувствояссӧ. Оз позь лӧсьӧдны музыка, кыдзи и быд мукӧд удж, чувствоястӧг.
Воспитатель.: Челядь, ме кора тiянö öттшöтш серпасавны медводза лым. Сэсся видзöдлам быдöнлысь серпассö.
Челядь, ми талун зiлим вайöдны тöвлысь характерсö да сьöлöмкылöмсö серпасалöмöн, кодöс позьö шуны и «Медводдза лымйöн». Серпасалым лöз рöма лист вылö пуяс , кодлöн коръясыс усьöма нин. Пуяс вылöми серпасалым медводза лым еджыд рöмöн.
Мый тiянлы мед ена кажитчис серпасавны? Да мый тiян мед лöсьыда артмис?